Doa Anak Soleh

"Ya Allah Ampunkan lah dosa kami dan dosa kedua ibubapa kami dan kasihanilah mereka sepertimana mereka mengasihani kami sewaktu kami masih kecil.. Amiinn ya Allah..."

28 January 2015

Scaphoid Fracture...

Assalamualaikum..

Suami saya di diagnosed sebagai Scaphoid Fracture dekat tangan kiri.. Alhamdulillah dah selamat menjalani surgical procedure semalam (27/01/2015) dekat Columbia Asia Hospital, Cheras; dengan Dr. Azfar. 

Suami: Hmm x sangka kena retak/patah macam ni..
Saya: Huhuhu.. x ape lah bang.. Musibah dari Allah.. Nak hapus dosa lah tu.. Dosa abang kan banyak.. hahahaha
Suami: Ye... Saya redha..
Saya: Alhamdulillah..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Seminggu sebelum kejadian, 15/01/2015 hampir pukul 12 mlm, selepas balik main bola ngn kwn2 sekolah rendah/menengah.
Saya: Abg, malam jumaat orang tahajud, abg pegi main bola lagi.
Suami: Dah, saya dah tahajud..

Pagi selepas kejadian, 23/01/2015 bangun pagi, selepas main bola lagi malam tadi.
Suami: Yang, tengok tgn sy, bengkak...
Saya: Hahaha.. hmm.. sy suruh tahajud abg g main bola jgk..

Suami pegi klinik sendir, x-ray sah ade fracture.. Saya terkejut dan kesian plak kt laki saya ni, td saya gelak. Dr. kat klinik refer hosp.

Dia pegi plak hosp sendiri and dr advice two option; 1, simen. 2, masuk skru. Sy rushing dr ofis terus g hosp. The we decided utk masuk skru. So kene admit dan jalani prosedur tu...

Moral cerita ni: 1. Nasihat isteri jangan dipandang remeh.. 2. Allah nak tunjuk sekejap je. 3. Bersyukur dengan rezeki lain yang lebih besar Allah bagi, jgn fokus dengan penyakit kecik yg Allah bagi (jangan tye kenapa, x sangka, sepatutnya; jangan pertikaikan apa2 sentiasa ucap Segala puji bagi Allah dan Maha Suci Allah..).




5 comments :

  1. semoga tabah dalam menghadapi ujian ni sebagai peringatan di masa akan datang..

    ReplyDelete
  2. sabar je kak..btul2, ujian kecik je tu..penghpus dosa :)

    ReplyDelete
  3. Sebagai peringatan jangan remeh nasihat isteri. Semoga cepat sembuh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget