Doa Anak Soleh

"Ya Allah Ampunkan lah dosa kami dan dosa kedua ibubapa kami dan kasihanilah mereka sepertimana mereka mengasihani kami sewaktu kami masih kecil.. Amiinn ya Allah..."

21 August 2014

Cara Hidup Tanpa Orang Gaji

Assalamualaikum...

Orang gaji = pembantu rumah = maid = bibik..

Saya ingin berkongsi pengalaman saya dan suami menjalani kehidupan seharian tanpa orang gaji.. Tugas seharian dibahagikan sama rata tidak membebankan isteri mahupun suami.. Kami buat semua kerja orang gaji tanpa merungut.. (ye ke..? merungut jugak sebenanya.. biasalah kami adalah manusia biasa...huhu :))

Jom discover!
Tugas dibahagi dengan adil
Kepada pasangan yang masih bergaduh2 dengan tugasan di rumah boleh la rujuk Table kat atas ye.. Mudah-mudahan tak gaduh dah... :)

p/s: jika rasa ada yang tertinggal bole comment :)

13 comments :

  1. Saya suka entry awak :) Erm saya bagi 5 bintang :p

    Heheheheeeee

    ReplyDelete
  2. wah..bagusnya dapat suami yang nak membantu.doakan saya bertemu jodoh lelaki sebaik ni ye sis..hehe

    ReplyDelete
  3. aah kan, tapi depend jugak..kdng2 lelaki ni semua nk bg kat prempuan je..mna adil..

    ReplyDelete
  4. bace entry sis ingatkan umi pada suami... suami pun jenis rajin bantu isteri tapi kerja rumah lbh banyak dia yang buat kecuali memasak..hehehe,,,nice entry ... mintak izin copy paste =)

    ReplyDelete
  5. Harap2 bakal suami dan lelaki atau suami baca entri ni. Jika dpt suami yg boleh bantu buat kerja rumah dan berkongsi kudrat alhamdulillah sujud syukur!!!!

    ReplyDelete
  6. Wahhh...nampak macam senang tapi sebenarnya nak mendapat seseorang seperti itu tidak kira suami atau isteri bukan senang...pasti ada yang kurang atau berat sebelah..huhu. Apa2 pun kekalkan apa yang ada semuga sentiasa menjadi keluarga bahagia..Amin

    Komen No 458
    http://jomsantaisekejap.blogspot.com/2014/08/jom-blogcomments-4.html

    ReplyDelete
  7. apa yang penting kerjasama dan timbangrasa... ada orang gaji pun siapa pulak nak bayar gajinya..

    ReplyDelete
  8. siap ada jadual..saya tak kisah jika tugas saya lagi banyak asalkan suami memahami..suami pula bukan bekerja di pejabat..jadi saya faham dia keje dah penat..

    ReplyDelete
  9. The Versatile Blogger Award! Anda ditag.
    http://ezelovesse7en.blogspot.com/2014/08/the-versatile-blogger-award-seven.html#axzz3BQNwddO6

    ReplyDelete
  10. lebih selesa urus sndri drpd de maid

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah ada suami yang ringan tulang.

    ReplyDelete
  12. apa yg penting,kerjasama..hehe.. ditag .. :)
    http://sitizawiah95.blogspot.com/2014/09/giveaway-blogger-1-malaysia.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget