Doa Anak Soleh

"Ya Allah Ampunkan lah dosa kami dan dosa kedua ibubapa kami dan kasihanilah mereka sepertimana mereka mengasihani kami sewaktu kami masih kecil.. Amiinn ya Allah..."

30 September 2014

Period Kembali Selepas 11 Bulan Kelahiran; So ?

Assalamualaikum...

Dua hari lepas saya mula rasa lenguh2 kaki.. (Dalam hati cakap, aku salah makan ke.. aku sakit urat ke..) Pastu macam langsung x igt tentang my PMS.. ooooooo rupanya baru realize itu la symptom sy utk PMS.. sakit kaki yg amat.. Malam td lepas dinner, rasa x selesa.. Then pegi toilet check.. OOOO Ok now my period is return.. Muahaha...

Kisahnya ini lah plg lama saya x period which is my 3rd giving birth (Adik Anas, 24/10/2013), 11 bulan lamanya.. Sebelum2 ni, 1st n 2nd, it was both 7 months only.. So rasa teruja sbb this time lama n bole extend exclusive breastfeeding for 11 month so far.. Subhanallah and Alhamdulillah...syukur sangat..

Sebenarnya saya tahu sebab perbezaan ini.. Sebabnya masa Ziqri n Hana dulu saya kerja jenis travel, so masa utk pump terhad jd secara automatik hormon berubah.. pengeluaran susu pun drop.. Untuk kali ini saya mmg x travel (dah tkr kerja kn) so mmg nekad dan merajinkan n mendisiplinkan diri utk menyusu secara exclusive klu boleh sampai 2 tahun...Untung Adik Anas :) Bonding paling lama ngn ummi..

Jadi jadi jadi... Kenelah ummi dan ayah berwaspada dr skang :) dah x natural family planning dah okey... Seboleh2nya x nak amik any pils...huhu.. Anak kan harta dunia akhirat... Klu Allah nak bg.. kita terima Alhamdulillah.. Daan dan dan.. Allah sebaik2 Perancang dan Penentu...

Kisah kawan saya, dia mmg NFP sebab mmg dia x period for 24 months.. Now her kids are 3, same with me...amazing kan.. real testimoni.. itu paling lama sy dengar.. sbb my older sister pun 18 months plg lama...



Atas ni gambar aqiqah Adik Anas Nov 2013 dulu.. Kecik je dlu.. Rambut di kepala ummi dah cukur licin... Kanak2 sekeliling tu Abang2 dari Rumah Rumah Anak Yatim Dan Hidayah Al-Hijrah (RAYDHA) Hulu Langat... Dan uztaz2 mereka...



Ni Adik Anas masa Raya Puasa hari tu... Adik ni ada satu tabiat.. mulut nganga.. X tau sebab apa suka sgt nganga huhu.. Yg okeynye nasib baik x kuar air liur skali.. Sebab klu baby kan dia pakej - nganga n air liur meleleh.. muahahaha...

Sayang Adik Anas!..

4 comments :

  1. saya dulu masa bulan ke 10 bru dtg period. best fully bf kan:)

    ReplyDelete
  2. Fully bf mmg dtg period lmbt..pastu bila mai period mcm x reti dan x selesa pki pad...hahaha...

    ReplyDelete
  3. Nama Ziqri - sama juga ngan anak saya.
    Enche Adam Ziqri.
    Enche tu nama panggilan/pangkat dalam keluarga suami (Klate).

    ReplyDelete
  4. Kak lya masa Akif umur dua tahun br period lg hehehe..Bf sepenuhnya..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...